czwartek, 15 marca 2018

Potrawka z zielonej soczewicy i boczniaków

Do grzybów zawsze miałam slabość. Chociaż boczniaki nie są grzybami leśnymi - ze względu na swój delikatny smak świetnie komponują się w przeróżnych potrawach. W połączeniu z zieloną soczewicą i ziołami powstała lekka i pożywna potrawka idealna do po podania z ryżem.

Składniki (4 porcje)
-200 g zielonej soczewicy
-250 g boczniaków
-1/2 cebuli
-1 duża marchewka
-2 łodygi selera naciowego
-1 pietruszka korzeniowa
-listek laurowy
-ziele angielskie
-2 łyżki oleju
-natka pietruszki do podania

Przygotowanie
Soczewicę ugotować. Boczniaki umyć i pokroić w paski.
Cebulę obrać i drobno posiekać. Zeszklić na oleju. Dodać boczniaki i smażyć razem kilka minut. Marchew i pietruszkę obrać, zetrzeć na tarce o grubych odczkach. Seler umyć i pokroić w plasterki. Warzywa dodać do soczewicy. Dołożyć grzyby z cebulą, listek laurowy, ziele angielskie. Podlać niecałą szklanką wody, doprawić solą i pieprzem. Dusić około 15-20minut do odparowania płynów. Jeśli potrawka jest za rzadka - wedle uznania może delikatnie zagęścić ją mąką. Podaważ z ryżem lub kaszą posypaną natką pietruszki.

Wartość energetyczna (1 porcja)
Energia: 283,6 kcal
Tłuszcz: 7,5g
Białko: 17,4g
Węglowodany: 22,5g


Smacznego ;-)

16 komentarzy:

  1. Takie potrawki są pożywne i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe przepisy! Skorzystam chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na obiad! Taka potrawka musi być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, lubię boczniaki i lubię soczewicę :)
    Coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham smak grzybów, boczniaki są bardzo zdrowe, a całość bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy jeszcze nie jadłam boczniaków, jak one smakują ? Słyszałam, że są dobre i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezła alternatywa dla mięsa :)
    Smacznie i ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, uwielbiam soczewicę więc chętnie wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne, lekkie i do tego mało kalorii!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też lubię boczniaki, smakowita potrawka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiamy i soczewicę i boczniaki, więc potrawka bardzo by nam smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja ostatnio mam ,,fazę" na boczniaki z cebulką :). A soczewicę też bardzo lubię - na pewno by mi zasmakowało :).

    OdpowiedzUsuń

Śledzie po kaszubsku

Nowy rok to chyba dobry czas na powrót do blogowania. Postanowiłam także zadbać o to by w przyszłości pojawiło się trochę więcej przepisów n...